מטענים לרכב חשמליים הם מכשירים המשמשים לטעינת רכבים חשמליים. הם מגיעים בסוגים שונים, כל אחד עם תכונות משלו ומהירות הטעינה שלו. בגיליון מידע זה, נספק סקירה כללית של הסוגים השונים של מטענים לרכב חשמלי וכיצד הם פועלים.
מטענים ברמה 1
מטענים ברמה 1 הם הסוג הבסיסי ביותר של מטענים לרכב חשמלי, והם בדרך כלל כלולים ברכישת מכונית חשמלית. הם דורשים שקע ביתי רגיל של 220 וולט ויכולים להטעין רכב מאפס למלא תוך 15-20 שעות. מטענים ברמה 1 הם איטיים ואינם מתאימים לשימוש יומיומי, אך הם שימושיים למקרי חירום ומוגבלים לשימוש רציף של עד שעתיים.
מטענים ברמה 2
מטענים ברמה 2 דורשים שקע 220 וולט. הם יכולים להטעין רכב מאפס למלא תוך 4-6 שעות, מה שהופך אותם לאידיאליים לשימוש יומיומי. מטענים ברמה 2 הם הסוג הנפוץ ביותר של מטען ביתי לרכב חשמלי, ותחנות טעינה ציבוריות רבות מציעות גם טעינה ברמה 2.
מטענים מהירים של DC
מטענים מהירים של DC, הידועים גם כמטעני רמה 3, הם הסוג המהיר ביותר של מטענים לרכב חשמלי. הם משתמשים במקור זרם ישר (DC) של 480 וולט ויכולים לטעון רכב מאפס עד 80% תוך 30-45 דקות. מטענים מהירים DC נמצאים בדרך כלל בתחנות טעינה ציבוריות לאורך כבישים מהירים, והם אידיאליים לנסיעות למרחקים ארוכים.
כיצד פועלים מטענים לרכב חשמלי?
מטענים לרכב חשמלי פועלים על ידי המרת מתח AC מהרשת למתח DC שניתן לאחסן בסוללת הרכב. מטענים ברמה 1 ורמה 2 משתמשים במטען מובנה ברכב, בעוד ש-DC Fast Chargers יש יחידת טעינה נפרדת המחוברת לרכב.
כאשר אתה מחבר את הרכב שלך למטען רמה 1 או רמה 2, המטען מתקשר עם המטען המשולב של הרכב כדי לקבוע את קצב הטעינה המתאים. לאחר מכן המטען המשולב ממיר את מתח ה-AC מהמטען למתח DC ומאחסן אותו בסוללת הרכב.
כאשר אתה מחבר את הרכב שלך למטען מהיר DC, יחידת הטעינה מתקשרת עם הרכב כדי לקבוע את קצב הטעינה המתאים. לאחר מכן, יחידת הטעינה ממירה את כוח ה-DC מהרשת למתח DC שניתן לאחסן בסוללת הרכב.
מטענים לרכבים חשמליים – לסיכום,
ישנם שלושה סוגים עיקריים של מטענים לרכב חשמלי: רמה 1, רמה 2 ומטענים מהירים DC. לכל סוג יש מהירות טעינה ודרישות משלו, והם פועלים על ידי המרת מתח AC למתח DC שניתן לאחסן בסוללת הרכב. הבנת הסוגים השונים של מטענים לרכב חשמלי יכולה לעזור לך לבחור את פתרון הטעינה הטוב ביותר עבור הרכב החשמלי שלך.