כלי רכב חשמליים צוברים פופולריות ברחבי העולם כאשר אנשים מבקשים להפחית את זיהום האוויר ולעבור לתחבורה ירוקה. אחד השיקולים הקריטיים ביותר עבור בעלי רכב חשמלי הוא המהירות שבה הם יכולים להטעין את כלי הרכב שלהם. מהירות הטעינה מושפעת מגורמים שונים, כולל סוג עמדת הטעינה לרכב חשמלי. במאמר זה נבחן את ההבדלים במהירות הטעינה בין מטעני רכב חשמלי חד פאזי לתלת פאזי.
מטען רכב חשמלי חד פאזי Vs מטען רכב חשמלי תחת פאזי – איזה מטען מטעין מהר יותר?
ראשית, נגדיר מהי עמדת טעינה לרכב חשמלי חד פאזית ותלת פאזית. עמדת טעינה חד פאזית נועד לקבל חשמל ממקור חשמל חד פאזי, שהוא ספק הכוח הנפוץ ביותר בבתים ובעסקים קטנים. מצד שני, עמדת טעינה רכב חשמלי תלת פאזי נועד לקבל חשמל ממקור מתח תלת פאזי, המשמש בדרך כלל במקומות מסחריים ותעשייתיים.
כעת, בואו נסתכל על הבדלי מהירות הטעינה בין שני סוגי המטענים הללו. מהירות הטעינה של עמדת טעינה לרכב חשמלי נקבעת על פי תפוקת ההספק, הנמדדת בקילו-וואט (kW). לעמדת טעינה לרכב חשמלי חד פאזית יש בדרך כלל הספק של בין 3.7 קילוואט ל-7.4 קילוואט, בעוד שעמדת טעינה תלת פאזית לרכב חשמלי יכול לנוע בין 11 קילוואט ל-22 קילוואט.
תפוקת ההספק הגבוהה יותר של עמדת טעינה לרכב חשמלי תלת פאזי פירושה שהוא יכול לטעון רכב חשמלי הרבה יותר מהר מאשר עמדת טעינה חד פאזית. לדוגמה, עמדת טעינה חד פאזית של 7.4 קילוואט יכול להטעין מכונית חשמלית ממוצעת עם סוללה של 40 קילוואט תוך כ-6 שעות. לעומת זאת, עמדת טעינה תלת פאזי של 22 קילוואט יכול לטעון את אותה סוללה ל-80% תוך כשעה וחצי.
יתרה מכך, זמן הטעינה יכול להשתנות בהתאם לגודל הסוללה של המכונית וליכולות הטעינה. מהירות הטעינה של רכב חשמלי מושפעת גם מעוצמת הטעינה המקסימלית שהוא יכול להתמודד. לדוגמה, מכונית שיכולה לקבל טעינה מקסימלית של 7 קילוואט לא תהנה ממהירות הטעינה המהירה יותר של עמדת טעינה 22 קילוואט.
לסיכום, ככל שהביקוש לרכבי חשמל ממשיך לגדול, חיוני לקחת בחשבון את מהירות הטעינה ואת סוג עמדת הטעינה המתאים ביותר לצרכים שלך. בין אם תבחר בעמדת טעינה לרכב חשמלי חד פאזית או תלת פאזתי, וודא שהיא עונה על צורכי הטעינה של המכונית שלך כדי לייעל את מהירות הטעינה וחווית הטעינה. מומחי וולטק ישמחו לעזור ולהתאים לך את עמדת הטעינה האידאלית לשימוש שלך.