הנחה לבעלי רכבי BYD ו-GEELY שלחו לנו בוואטסאפ רשיון רכב או אישור הזמנה וקבלו 7% הנחה על מחירי העמדות המופיעים באתר

וולטק לוגו

עמדת טעינה חד פאזית או תלת פאזית, מה עדיף?

עמדת טעינה חד פאזית או תלת פאזית, מה עדיף?
עמדת טעינה חד פאזית או תלת פאזית, מה עדיף?

כלי רכב חשמליים צוברים פופולריות ברחבי העולם כאשר אנשים מבקשים להפחית את זיהום האוויר ולעבור לתחבורה ירוקה. אחד השיקולים הקריטיים ביותר עבור בעלי רכב חשמלי הוא המהירות שבה הם יכולים להטעין את כלי הרכב שלהם. מהירות הטעינה מושפעת מגורמים שונים, כולל סוג עמדת הטעינה לרכב חשמלי. במאמר זה נבחן את ההבדלים במהירות הטעינה בין מטעני רכב חשמלי חד פאזי לתלת פאזי.


מטען רכב חשמלי חד פאזי Vs מטען רכב חשמלי תחת פאזי – איזה מטען מטעין מהר יותר?

ראשית, נגדיר מהי עמדת טעינה לרכב חשמלי חד פאזית ותלת פאזית. עמדת טעינה חד פאזית נועד לקבל חשמל ממקור חשמל חד פאזי, שהוא ספק הכוח הנפוץ ביותר בבתים ובעסקים קטנים. מצד שני, עמדת טעינה רכב חשמלי תלת פאזי נועד לקבל חשמל ממקור מתח תלת פאזי, המשמש בדרך כלל במקומות מסחריים ותעשייתיים.

כעת, בואו נסתכל על הבדלי מהירות הטעינה בין שני סוגי המטענים הללו. מהירות הטעינה של עמדת טעינה לרכב חשמלי נקבעת על פי תפוקת ההספק, הנמדדת בקילו-וואט (kW). לעמדת טעינה לרכב חשמלי חד פאזית יש בדרך כלל הספק של בין 3.7 קילוואט ל-7.4 קילוואט, בעוד שעמדת טעינה תלת פאזית לרכב חשמלי יכול לנוע בין 11 קילוואט ל-22 קילוואט.

תפוקת ההספק הגבוהה יותר של עמדת טעינה לרכב חשמלי תלת פאזי פירושה שהוא יכול לטעון רכב חשמלי הרבה יותר מהר מאשר עמדת טעינה חד פאזית. לדוגמה, עמדת טעינה חד פאזית של 7.4 קילוואט יכול להטעין מכונית חשמלית ממוצעת עם סוללה של 40 קילוואט תוך כ-6 שעות. לעומת זאת, עמדת טעינה תלת פאזי של 22 קילוואט יכול לטעון את אותה סוללה ל-80% תוך כשעה וחצי.

יתרה מכך, זמן הטעינה יכול להשתנות בהתאם לגודל הסוללה של המכונית וליכולות הטעינה. מהירות הטעינה של רכב חשמלי מושפעת גם מעוצמת הטעינה המקסימלית שהוא יכול להתמודד. לדוגמה, מכונית שיכולה לקבל טעינה מקסימלית של 7 קילוואט לא תהנה ממהירות הטעינה המהירה יותר של עמדת טעינה 22 קילוואט.

ההבדל במהירות הטעינה בין עמדות טעינה לרכב חשמלי מסוג חד פאזי לעמדות תלת פאזיות הוא משמעותי. בעוד שעמדת טעינה חד פאזית עשוי להספיק לרכב עם סוללה קטנה ורכב שלא נוסע הרבה, עמדת טעינה תלת פאזית מתאימה יותר לרכבים בעלי סוללה גדולה יותר ולנהגים שנוסעים ביומיום נסיעות יחסית ארוכוצ ולכן טעינה מהירה היא חיונית. עבור בעל מכונית חשמלית ממוצע, עמדת טעינה תלת פאזי יכול לספק זמני טעינה מהירים יותר, מה שמאפשר יותר נוחות וגמישות.

לסיכום, ככל שהביקוש לרכבי חשמל ממשיך לגדול, חיוני לקחת בחשבון את מהירות הטעינה ואת סוג עמדת הטעינה המתאים ביותר לצרכים שלך. בין אם תבחר בעמדת טעינה לרכב חשמלי חד פאזית או תלת פאזתי, וודא שהיא עונה על צורכי הטעינה של המכונית שלך כדי לייעל את מהירות הטעינה וחווית הטעינה. מומחי וולטק ישמחו לעזור ולהתאים לך את עמדת הטעינה האידאלית לשימוש שלך.

כתיבת תגובה

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

רבים שואלים האם מותר להטעין את הרכב בגשם? הרכבים החשמליים שלנו מצויידים במנגנוני הגנה על הרכב והנהגים מכל סוג של התחשמלות. לרוב רכבים חשמליים בטוחים לטעינה גם בתנאי גשם, גם רוב עמדות הטעינה תומכות בטעינה במהלך החורף. אך יש מספר נושאים שכדאי לשים אליהם לב למען הגברת הבטיחות: פיקוח ותחזוקה: עמדת טעינה לרכב חשמלי היא […]

Hozon Neta U הוא רכב SUV חשמלי מתוצרת סין בטווח בינוני שהושק לראשונה בשנת 2020. הרכב עודכן מעט עבור שנת הדגם 2022. לנטע U יש ערכת סוללות של 58 קילוואט מתחת לשלדה. הוא מגיע גם עם מנוע חשמלי יחיד המפיק 163 כוחות סוס. בטעינה מלאה, Hozon Neta U יכול לנסוע עד 400 ק”מ על פי […]

מבוא בנוף המתפתח במהירות של כלי רכב חשמליים (EVs), המחויבות של Geely לחדשנות מתבטאת עם דגם Geometry C. עם העיצוב המלוטש, התכונות החדישות והביצועים המרשימים, ה-Geometry C הוא ללא ספק כוח שיש להתחשב בו בשוק הרכב החשמלי. היבט מכריע שמעלה את האטרקטיביות שלו הוא מפרטי הטעינה שלו. במאמר זה של וולטק, אנו מתעמקים ביכולות הטעינה […]

התחברות / הרשמה

או

התחברות

הרשמה

אנחנו במרחק לחיצה ממך...

נשמח לייעץ