הצטרפו ל- Voltec Select
שלחו רישיון רכב בוואטסאפ וקבלו 7% הנחה על כל העמדות באתר

וולטק לוגו

למה להטעין רכב חשמלי לפחות מ-100%?

למה להטעין רכב חשמלי לפחות מ-100%? - תשובת היצרנים
למה להטעין רכב חשמלי לפחות מ-100%? - תשובת היצרנים

עם הפופולריות הגוברת של כלי רכב חשמליים, יותר ויותר אנשים שוקלים לעבור ממכוניות מסורתיות מונעות בנזין לחשמליות. עם זאת, אחת השאלות הנפוצות ביותר שעולות כאשר מדובר בטעינת רכב חשמלי היא מדוע יצרני רכב מציעים לטעון את הסוללה לפחות מ-100%

למה להטעין רכב חשמלי לפחות מ-100%? – כל המידע?

כדי להבין את הסיבה מאחורי המלצה זו, חשוב להבין תחילה כיצד פועלות סוללות ליתיום-יון (שבשימוש נפוץ ברכבים חשמליים).

סוללות אלו מורכבות ממספר תאים, שכל אחד מהם מכיל אלקטרודה חיובית (קתודה), אלקטרודה שלילית (אנודה) ואלקטרוליט. בעת טעינת הסוללה עובר זרם דרך התא, הגורם למעבר יוני ליתיום מהקתודה לאנודה, שם הם מאוחסנים.

כאשר הסוללה טעונה במלואה, כל יוני הליתיום מאוחסנים באנודה, ומתח הסוללה מגיע לרמתו המרבית. עם זאת, אם הסוללה נטענת מעבר למתח המרבי שלה, האנרגיה העודפת עלולה לגרום לסוללה להפוך לא יציבה, מה שעלול להוביל למגוון של בעיות, לרבות חיי סוללה מופחתים, ירידה בביצועים ואפילו סיכוני בטיחות.

ההמלצה של היצרן לטעון את הסוללה בסביבות 80-90% מהקיבולת

כדי למנוע בעיות אלה, יצרני רכב ממליצים בדרך כלל לטעון סוללת רכב חשמלי לפחות מ-100% מהקיבולת שלה. למעשה, רוב רכבי החשמל מגיעים עם תכונה מובנית שמפסיקה את הטעינה אוטומטית כאשר הסוללה מגיעה לרמה מסוימת (בדרך כלל בסביבות 80-90% מהקיבולת).

זה עוזר להבטיח שהסוללה תישאר יציבה וימנע טעינת יתר. בנוסף, שמירה על טעינה של הסוללה לפחות מ-100% יכולה גם לעזור להאריך את תוחלת החיים הכוללת שלה.

לאורך זמן, טעינה חוזרת ונשנית של סוללה לקיבולת המרבית שלה עלולה לגרום לסוללה להתפרק מהר יותר, ולהפחית את הביצועים והקיבולת הכוללת שלה.

 
על ידי טעינה של פחות מ-100%, אתה יכול לעזור להאט את השפלה ולשמור על ביצועים אופטימליים של הסוללה למשך זמן רב יותר.
 
כמובן, עשויים להיות מקרים שבהם אתה צריך לטעון את סוללת הרכב החשמלי שלך במלואה (כגון כשאתה מתכנן נסיעה ארוכה), וזה בסדר גמור. עם זאת, אם אתה משתמש ברכב החשמלי שלך לנסיעות יומיות או לנסיעות קצרות יותר, שמירה על טעינת הסוללה לפחות מ-100% יכולה לעזור להבטיח שהיא תישאר במצב מעולה.
 

לסיכום, למרות שזה עשוי להיראות מנוגד לאינטואיציה לא לטעון את סוללת הרכב החשמלי שלך במלוא הקיבולת, פעולה זו יכולה למעשה לעזור להאריך את תוחלת החיים של הסוללה ולהבטיח שהיא תישאר יציבה ובטוחה לשימוש.

תוך הקפדה על המלצות היצרן ושמירה על טעינת הסוללה לפחות מ-100%, אתה יכול לעזור להבטיח שהרכב החשמלי שלך יתפקד במיטבו במשך שנים רבות.

יש להבהיר כי המלצות יצרן הרכב הן הקובעות והנ”ל ניתן כמידע בלבד ואינו גובר על המלצת היצרן.

כתיבת תגובה

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

בעידן שבו כמעט כל היבט בחיינו עובר טרנספורמציה דיגיטלית – הבית הופך חכם, השעון מתחבר לאינטרנט, והרכב הופך למחשב על גלגלים – גם הדרך שבה אנחנו מטעינים את הרכב החשמלי שלנו דורשת חשיבה מחודשת. טעינה ביתית אינה יכולה להיות רק “עוד שקע”. היא חייבת להיות חכמה, בטוחה, אמינה ונעימה לשימוש יום-יומי. זו בדיוק הסיבה שבישראל, […]

העולם משתנה, וגם הדרך שבה אנחנו “מתדלקים” את הרכב שלנו. אם פעם היינו צריכים לעצור בתחנת דלק, היום אנחנו יכולים פשוט להגיע הביתה – ולחבר את הרכב לעמדת טעינה חכמה של וולטק (Voltec). זו לא רק נוחות, זו מהפכה של ממש. למה כולם עוברים לטעינה ביתית? טעינה ביתית היא כבר מזמן לא רק פתרון נוח […]

בעשור האחרון עולם הרכב עובר מהפכה. יותר ויותר ישראלים בוחרים ברכב חשמלי, לא רק מתוך מודעות סביבתית – אלא גם בזכות הנוחות, העלות הנמוכה לתפעול, והחוויה השקטה והמתקדמת.אך לצד המעבר החשמלי צומחת גם השאלה החשובה ביותר: איפה וכיצד נטען את הרכב שלנו בצורה נוחה, בטוחה ואמינה? בנקודה הזו נכנסת לתמונה Voltec – וולטק, החברה שמובילה […]

התחברות / הרשמה

או

התחברות

הרשמה

אנחנו במרחק לחיצה ממך...

נשמח לייעץ