הנחה לבעלי רכבי BYD ו-GEELY שלחו לנו בוואטסאפ רשיון רכב או אישור הזמנה וקבלו 7% הנחה על מחירי העמדות המופיעים באתר

וולטק לוגו

למה להטעין רכב חשמלי לפחות מ-100%?

למה להטעין רכב חשמלי לפחות מ-100%? - תשובת היצרנים | Voltec
למה להטעין רכב חשמלי לפחות מ-100%? - תשובת היצרנים | Voltec

עם הפופולריות הגוברת של כלי רכב חשמליים, יותר ויותר אנשים שוקלים לעבור ממכוניות מסורתיות מונעות בנזין לחשמליות. עם זאת, אחת השאלות הנפוצות ביותר שעולות כאשר מדובר בטעינת רכב חשמלי היא מדוע יצרני רכב מציעים לטעון את הסוללה לפחות מ-100%


למה להטעין רכב חשמלי לפחות מ-100%? – כל המידע?

כדי להבין את הסיבה מאחורי המלצה זו, חשוב להבין תחילה כיצד פועלות סוללות ליתיום-יון (שבשימוש נפוץ ברכבים חשמליים). סוללות אלו מורכבות ממספר תאים, שכל אחד מהם מכיל אלקטרודה חיובית (קתודה), אלקטרודה שלילית (אנודה) ואלקטרוליט. בעת טעינת הסוללה עובר זרם דרך התא, הגורם למעבר יוני ליתיום מהקתודה לאנודה, שם הם מאוחסנים.

כאשר הסוללה טעונה במלואה, כל יוני הליתיום מאוחסנים באנודה, ומתח הסוללה מגיע לרמתו המרבית. עם זאת, אם הסוללה נטענת מעבר למתח המרבי שלה, האנרגיה העודפת עלולה לגרום לסוללה להפוך לא יציבה, מה שעלול להוביל למגוון של בעיות, לרבות חיי סוללה מופחתים, ירידה בביצועים ואפילו סיכוני בטיחות.


ההמלצה של היצרן לטעון את הסוללה בסביבות 80-90% מהקיבולת

כדי למנוע בעיות אלה, יצרני רכב ממליצים בדרך כלל לטעון סוללת רכב חשמלי לפחות מ-100% מהקיבולת שלה. למעשה, רוב רכבי החשמל מגיעים עם תכונה מובנית שמפסיקה את הטעינה אוטומטית כאשר הסוללה מגיעה לרמה מסוימת (בדרך כלל בסביבות 80-90% מהקיבולת). זה עוזר להבטיח שהסוללה תישאר יציבה וימנע טעינת יתר.

בנוסף, שמירה על טעינה של הסוללה לפחות מ-100% יכולה גם לעזור להאריך את תוחלת החיים הכוללת שלה. לאורך זמן, טעינה חוזרת ונשנית של סוללה לקיבולת המרבית שלה עלולה לגרום לסוללה להתפרק מהר יותר, ולהפחית את הביצועים והקיבולת הכוללת שלה. על ידי טעינה של פחות מ-100%, אתה יכול לעזור להאט את השפלה ולשמור על ביצועים אופטימליים של הסוללה למשך זמן רב יותר.
כמובן, עשויים להיות מקרים שבהם אתה צריך לטעון את סוללת הרכב החשמלי שלך במלואה (כגון כשאתה מתכנן נסיעה ארוכה), וזה בסדר גמור. עם זאת, אם אתה משתמש ברכב החשמלי שלך לנסיעות יומיות או לנסיעות קצרות יותר, שמירה על טעינת הסוללה לפחות מ-100% יכולה לעזור להבטיח שהיא תישאר במצב מעולה.

לסיכום, למרות שזה עשוי להיראות מנוגד לאינטואיציה לא לטעון את סוללת הרכב החשמלי שלך במלוא הקיבולת, פעולה זו יכולה למעשה לעזור להאריך את תוחלת החיים של הסוללה ולהבטיח שהיא תישאר יציבה ובטוחה לשימוש. תוך הקפדה על המלצות היצרן ושמירה על טעינת הסוללה לפחות מ-100%, אתה יכול לעזור להבטיח שהרכב החשמלי שלך יתפקד במיטבו במשך שנים רבות.

יש להבהיר כי המלצות יצרן הרכב הן הקובעות והנ”ל ניתן כמידע בלבד ואינו גובר על המלצת היצרן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

רבים שואלים האם מותר להטעין את הרכב בגשם? הרכבים החשמליים שלנו מצויידים במנגנוני הגנה על הרכב והנהגים מכל סוג של התחשמלות. לרוב רכבים חשמליים בטוחים לטעינה גם בתנאי גשם, גם רוב עמדות הטעינה תומכות בטעינה במהלך החורף. אך יש מספר נושאים שכדאי לשים אליהם לב למען הגברת הבטיחות: 1) פיקוח ותחזוקה: עמדת הטעינה היא רכיב […]

Hozon Neta U הוא רכב SUV חשמלי מתוצרת סין בטווח בינוני שהושק לראשונה בשנת 2020. הרכב עודכן מעט עבור שנת הדגם 2022. לנטע U יש ערכת סוללות של 58 קילוואט מתחת לשלדה. הוא מגיע גם עם מנוע חשמלי יחיד המפיק 163 כוחות סוס. בטעינה מלאה, Hozon Neta U יכול לנסוע עד 400 ק”מ על פי […]

מבוא בנוף המתפתח במהירות של כלי רכב חשמליים (EVs), המחויבות של Geely לחדשנות מתבטאת עם דגם Geometry C. עם העיצוב המלוטש, התכונות החדישות והביצועים המרשימים, ה-Geometry C הוא ללא ספק כוח שיש להתחשב בו בשוק הרכב החשמלי. היבט מכריע שמעלה את האטרקטיביות שלו הוא מפרטי הטעינה שלו. במאמר זה, אנו מתעמקים ביכולות הטעינה של Geely […]

התחברות / הרשמה

או

התחברות

הרשמה

אנחנו במרחק לחיצה ממך...

נשמח לייעץ