הנחה לבעלי רכבי BYD ו-GEELY שלחו לנו בוואטסאפ רשיון רכב או אישור הזמנה וקבלו 7% הנחה על מחירי העמדות המופיעים באתר

וולטק לוגו

סוגי תקעים לטעינה ביתית של רכב חשמלי בישראל AC

כלי רכב חשמליים (רכב חשמלי) הופכים פופולריים יותר ויותר ככל שאנשים הופכים מודעים יותר לסביבה ומחפשים דרכים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם.
אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני בעלי רכב חשמלי הוא למצוא מקום להטעין את הרכב שלהם, כמו גם להבין את הסוגים השונים של תקעי הטעינה הזמינים.
ישנם שני סוגים עיקריים של תקעי טעינת רכב חשמלי: TYPE1 ו-TYPE2.

לכל אחד יש מאפיינים ויתרונות ייחודיים משלו, ולכן חשוב להבין את ההבדלים בין השניים.

תקע TYPE1:

התקע TYPE1 הידוע גם בשם תקע J1772, הוא תקן צפון אמריקאי שנמצא בשימוש בעיקר בארצות הברית וביפן. הוא מורכב מחמישה פינים ומיועד לטעינת AC חד פאזי. הפינים מסודרים בדוגמה מעגלית, עם שלוש סיכות בחלק העליון ושתיים בתחתית. אחד היתרונות העיקריים של התקע מסוג TYPE1 הוא היותו פשוט וקל לשימוש.
הוא גם תואם לרוב כלי הרכב החשמליים בתקינה אמריקאית או יפנית, כולל ניסאן ליף, שברולט וולט ומיצובישי iMev. עם זאת, אחד החסרונות של התקע מסוג TYPE1 הוא שהוא מוגבל למהירות טעינה מקסימלית של 7.2 קילוואט, מה שאומר שיכול לקחת יותר זמן להטעין רכב מאשר עם סוגים אחרים של פלאגים.

תקע TYPE2

התקע מסוג TYPE2, הידוע גם בשם תקע Mennekes, הוא תקן אירופאי המשמש ברוב מדינות אירופה, כמו גם באוסטרליה וניו זילנד. הוא מורכב משבעה פינים ומיועד לטעינת AC חד פאזי וגם תלת פאזי. הפינים מסודרים בדוגמה מלבנית, עם שלוש סיכות בחלק העליון, שתיים באמצע ושתיים בתחתית. אחד היתרונות העיקריים של תקע TYPE2 הוא שהוא מסוגל להטעין בקצב מהיר בהרבה מהתקע מסוג TYPE1. הוא יכול לספק עד 22 קילוואט של כוח, מה שאומר שהוא יכול להטעין רכב הרבה יותר מהר. הוא גם תואם למגוון רחב של כלי רכב חשמליים, כולל טסלה, BMW, BYD ,ג’ילי, רנו וכל רכב בעל תקינה אירופאית. יתרון נוסף של התקע מסוג TYPE2 הוא שהוא מיועד לשימוש עם מגוון תשתיות טעינה, לרבות עמדות טעינה ביתיות ועמדות טעינה ציבוריות. המשמעות היא שהוא רב תכליתי יותר מהתקע מסוג TYPE1, שמיועד בעיקר לשימוש עם עמדות טעינה ביתיות.

מסקנה לסיכום, לתקעי הטעינה רכב חשמליTYPE1 ו- TYPE2 יש מאפיינים ויתרונות שונים, וחשוב להבין את ההבדלים בין השניים. התקע מTYPE1 הוא פשוט וקל לשימוש, אך מוגבל למהירות טעינה מקסימלית של 7.2 קילוואט. תקע TYPE2, לעומת זאת, מסוגל להטעין בקצב מהיר בהרבה של עד 22 קילוואט והוא רב תכליתי יותר, אך מורכב יותר לשימוש. כאשר שוקלים רכב חשמלי, חשוב לוודא שהוא תואם לתקע הטעינה הזמין בישראל, כדי להבטיח שתוכל לטעון את הרכב שלך ביעילות וביעילות.

כתיבת תגובה

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

🔋 טעינה מהירה לרכב חשמלי – האם היא פוגעת בחיי הסוללה? מחקרים ועדויות טעינה מהירה היא פתרון נוח לרכבים חשמליים, אך האם היא גורמת לבלאי מואץ של הסוללה? מחקרים מראים כי טעינת DC בעוצמה גבוהה עשויה להשפיע על חיי הסוללה בטווח הארוך. במאמר זה נבדוק כיצד טעינה מהירה פועלת, מה ההשפעה שלה על סוללות ליתיום-יון, […]

רבים שואלים האם מותר להטעין את הרכב בגשם? הרכבים החשמליים שלנו מצויידים במנגנוני הגנה על הרכב והנהגים מכל סוג של התחשמלות. לרוב רכבים חשמליים בטוחים לטעינה גם בתנאי גשם, גם רוב עמדות הטעינה תומכות בטעינה במהלך החורף. אך יש מספר נושאים שכדאי לשים אליהם לב למען הגברת הבטיחות: פיקוח ותחזוקה: עמדת טעינה לרכב חשמלי היא […]

Hozon Neta U הוא רכב SUV חשמלי מתוצרת סין בטווח בינוני שהושק לראשונה בשנת 2020. הרכב עודכן מעט עבור שנת הדגם 2022. לנטע U יש ערכת סוללות של 58 קילוואט מתחת לשלדה. הוא מגיע גם עם מנוע חשמלי יחיד המפיק 163 כוחות סוס. בטעינה מלאה, Hozon Neta U יכול לנסוע עד 400 ק”מ על פי […]

התחברות / הרשמה

או

התחברות

הרשמה

אנחנו במרחק לחיצה ממך...

נשמח לייעץ