ככל שהעולם עובר לצורות תחבורה ברות קיימא יותר, כלי רכב חשמליים הופכים פופולריים יותר ויותר. עם עלייה זו בביקוש, חלה עלייה מקבילה במספר עמדות הטעינה המסחריות של DC המותקנות כדי לענות על הצרכים של בעלי הרכב החשמלי. עמדות הטעינה אלו משתמשות בסוגים שונים של תקעים כדי לספק חשמל למצבר הרכב.
במאמר זה, נסקור מקרוב את סוגי התקעים השונים המשמשים בתחנות טעינה מסחריות DC. שלושת הסוגים העיקריים של תקעים המשמשים לתחנות טעינה DC מסחריות הם CHAdeMO, CCS וטסלה Supercharger .
CHAdeMO הוא תקן טעינה שפותח ביפן ומשמש בעיקר יצרניות רכב אסייתיות, כמו ניסאן, מיצובישי וסובארו. התקע עצמו הוא מחבר גדול ועגול שיכול להתמודד עם קצבי טעינה של עד 62.5 קילוואט. בעוד ש-CHAdeMO אינו נפוץ בצפון אמריקה כמו באסיה, עדיין ניתן למצוא אותו בתחנות טעינה מסחריות רבות.
CCS, או Combined Charging System, הוא תקע שפותח על ידי קבוצה של יצרניות רכב אירופאיות, כולל פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ. תקע ה-CCS יכול להתמודד עם קצבי טעינה של עד 350 קילוואט, מה שהופך אותו לאחד מתקני הטעינה המהירים ביותר שקיימים. התקע עצמו הוא בצורת מלבנית עם סט פינים קטן נוסף לתקשורת בין הרכב לתחנת הטעינה.
Tesla Superchargers הן תחנות טעינה בבעלות ומופעלת על ידי טסלה. הם משתמשים בתקע שתואם רק לרכבי טסלה. מגדשי העל של טסלה יכולים לספק עד 250 קילוואט של כוח, מה שהופך אותם לאחת מאפשרויות הטעינה המהירות ביותר עבור בעלי טסלה. בעוד שמגדשי העל של טסלה אינם זמינים באופן נרחב כמו תחנות טעינה מסחריות אחרות, ניתן למצוא אותם לאורך כבישים מהירים רבים ובאזורים עירוניים.
בנוסף לשלושת סוגי התקעים העיקריים הללו, ישנם גם סוגים פחות נפוצים של תקעים המשמשים לתחנות טעינה מסחריות DC, כגון GB/T הנפוץ בסין.