הצטרפו ל- Voltec Select
שלחו רישיון רכב בוואטסאפ וקבלו 7% הנחה על כל העמדות באתר

וולטק לוגו

עמדת טעינה חד פאזית או תלת פאזית, מה עדיף?

עמדת טעינה חד פאזית או תלת פאזית, מה עדיף?
עמדת טעינה חד פאזית או תלת פאזית, מה עדיף?

כלי רכב חשמליים צוברים פופולריות ברחבי העולם כאשר אנשים מבקשים להפחית את זיהום האוויר ולעבור לתחבורה ירוקה. אחד השיקולים הקריטיים ביותר עבור בעלי רכב חשמלי הוא המהירות שבה הם יכולים להטעין את כלי הרכב שלהם. מהירות הטעינה מושפעת מגורמים שונים, כולל סוג עמדת הטעינה לרכב חשמלי.

במאמר זה נבחן את ההבדלים במהירות הטעינה בין מטעני רכב חשמלי חד פאזי לתלת פאזי.

מטען רכב חשמלי חד פאזי Vs מטען רכב חשמלי תחת פאזי – איזה מטען מטעין מהר יותר?

ראשית, נגדיר מהי עמדת טעינה לרכב חשמלי חד פאזית ותלת פאזית. עמדת טעינה חד פאזית נועד לקבל חשמל ממקור חשמל חד פאזי, שהוא ספק הכוח הנפוץ ביותר בבתים ובעסקים קטנים.

מצד שני, עמדת טעינה רכב חשמלי תלת פאזי נועד לקבל חשמל ממקור מתח תלת פאזי, המשמש בדרך כלל במקומות מסחריים ותעשייתיים.

כעת, בואו נסתכל על הבדלי מהירות הטעינה בין שני סוגי המטענים הללו. מהירות הטעינה של עמדת טעינה לרכב חשמלי נקבעת על פי תפוקת ההספק, הנמדדת בקילו-וואט (kW).

לעמדת טעינה לרכב חשמלי חד פאזית יש בדרך כלל הספק של בין 3.7 קילוואט ל-7.4 קילוואט, בעוד שעמדת טעינה תלת פאזית לרכב חשמלי יכול לנוע בין 11 קילוואט ל-22 קילוואט.

תפוקת ההספק הגבוהה יותר של עמדת טעינה לרכב חשמלי תלת פאזי פירושה שהוא יכול לטעון רכב חשמלי הרבה יותר מהר מאשר עמדת טעינה חד פאזית. לדוגמה, עמדת טעינה חד פאזית של 7.4 קילוואט יכול להטעין מכונית חשמלית ממוצעת עם סוללה של 40 קילוואט תוך כ-6 שעות. לעומת זאת, עמדת טעינה תלת פאזי של 22 קילוואט יכול לטעון את אותה סוללה ל-80% תוך כשעה וחצי.

יתרה מכך, זמן הטעינה יכול להשתנות בהתאם לגודל הסוללה של המכונית וליכולות הטעינה. מהירות הטעינה של רכב חשמלי מושפעת גם מעוצמת הטעינה המקסימלית שהוא יכול להתמודד. לדוגמה, מכונית שיכולה לקבל טעינה מקסימלית של 7 קילוואט לא תהנה ממהירות הטעינה המהירה יותר של עמדת טעינה 22 קילוואט.

 
ההבדל במהירות הטעינה בין עמדות טעינה לרכב חשמלי מסוג חד פאזי לעמדות תלת פאזיות הוא משמעותי. בעוד שעמדת טעינה חד פאזית עשוי להספיק לרכב עם סוללה קטנה ורכב שלא נוסע הרבה, עמדת טעינה תלת פאזית מתאימה יותר לרכבים בעלי סוללה גדולה יותר ולנהגים שנוסעים ביומיום נסיעות יחסית ארוכוצ ולכן טעינה מהירה היא חיונית.
 
עבור בעל מכונית חשמלית ממוצע, עמדת טעינה תלת פאזי יכול לספק זמני טעינה מהירים יותר, מה שמאפשר יותר נוחות וגמישות.

 

לסיכום, ככל שהביקוש לרכבי חשמל ממשיך לגדול, חיוני לקחת בחשבון את מהירות הטעינה ואת סוג עמדת הטעינה המתאים ביותר לצרכים שלך.

בין אם תבחר בעמדת טעינה לרכב חשמלי חד פאזית או תלת פאזתי, וודא שהיא עונה על צורכי הטעינה של המכונית שלך כדי לייעל את מהירות הטעינה וחווית הטעינה. מומחי וולטק ישמחו לעזור ולהתאים לך את עמדת הטעינה האידאלית לשימוש שלך.

 

כתיבת תגובה

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

בעידן שבו כמעט כל היבט בחיינו עובר טרנספורמציה דיגיטלית – הבית הופך חכם, השעון מתחבר לאינטרנט, והרכב הופך למחשב על גלגלים – גם הדרך שבה אנחנו מטעינים את הרכב החשמלי שלנו דורשת חשיבה מחודשת. טעינה ביתית אינה יכולה להיות רק “עוד שקע”. היא חייבת להיות חכמה, בטוחה, אמינה ונעימה לשימוש יום-יומי. זו בדיוק הסיבה שבישראל, […]

העולם משתנה, וגם הדרך שבה אנחנו “מתדלקים” את הרכב שלנו. אם פעם היינו צריכים לעצור בתחנת דלק, היום אנחנו יכולים פשוט להגיע הביתה – ולחבר את הרכב לעמדת טעינה חכמה של וולטק (Voltec). זו לא רק נוחות, זו מהפכה של ממש. למה כולם עוברים לטעינה ביתית? טעינה ביתית היא כבר מזמן לא רק פתרון נוח […]

בעשור האחרון עולם הרכב עובר מהפכה. יותר ויותר ישראלים בוחרים ברכב חשמלי, לא רק מתוך מודעות סביבתית – אלא גם בזכות הנוחות, העלות הנמוכה לתפעול, והחוויה השקטה והמתקדמת.אך לצד המעבר החשמלי צומחת גם השאלה החשובה ביותר: איפה וכיצד נטען את הרכב שלנו בצורה נוחה, בטוחה ואמינה? בנקודה הזו נכנסת לתמונה Voltec – וולטק, החברה שמובילה […]

התחברות / הרשמה

או

התחברות

הרשמה

אנחנו במרחק לחיצה ממך...

נשמח לייעץ