הנחה לבעלי רכבי BYD ו-GEELY שלחו לנו בוואטסאפ רשיון רכב או אישור הזמנה וקבלו 7% הנחה על מחירי העמדות המופיעים באתר

וולטק לוגו

איך מקימים עמדה פרטית לרכב חשמלי?

איך מקימים עמדה פרטית לרכב חשמלי?
איך מקימים עמדה פרטית לרכב חשמלי?

עמדת טעינה פרטית יכולה להיות מותקנת בבית פרטי ולשרת את בעלי הבית, או להיות מותקנת בבניין מגורים משותף.

במקרה השני, עמדת טעינה כזו יכולה לשרת את אחד מדיירי הבניין או מספר דיירים בעלי רכב חשמלי המתגוררים באותו בניין, אך עשויות להיות לה השלכות על הרשת החשמלית של הבניין כולו ולכן יש להם גם פרוטוקול תקשורת קצת שונה, המיועד להגן על הבניין ועל שאר הדיירים מפני פגיעה ברמת התפקוד של רשת החשמל, מפני עלויות חשמל גבוהות ועוד.

אז איך מקימים עמדת טעינה ביתית פרטית לרכב חשמלי ומה צריך לדעת?

 

התקנת עמדת טעינה בבית פרטי

המקרה הפשוט יותר של התקנת עמדת טעינה פרטית, הוא בבית פרטי. כאשר בעלי הבית הם גם הדיירים היחידים בבית, הם יכולים לבחור כיצד לבצע את ההתקנה.
עם זאת, לרוב נדרשת התאמה של לוח החשמל לעומסים הצפויים בעקבות התקנת עמדת טעינה ובעיקר כדי לאפשר טעינה יעילה.

אם צריך לשדרג את לוח החשמל לטובת העניין, יש לפנות לחברת החשמל ולבצע תהליך מוסדר.
בנוסף, מומלץ לבחור כבל טעינה שתומך בטעינה ביתית (בדרך כלל בבית מטעינים את הרכב לאורך כל הלילה ואז קמים בבוקר עם סוללה מלאה), אבל שיאפשר לכם בעתיד להטעין גם בטעינה מהירה – אם תרצו.

לבסוף, נשאר רק לבחור עמדת טעינה איכותית, מתאימה לצרכים שלכם, שתשרת אתכם היטב לזמן רב ככל האפשר.

 

הקמת עמדת טעינה בבית משותף

הנושא הראשון בו תצטרכו לטפל לצורך התקנת עמדת טעינה בבניין משותף הוא שטח החנייה – אם הוא לא שלכם בטאבו, תצטרכו לקבל את אישור כל הדיירים בבניין לפני ההתקנה ואם הוא שלכם בטאבו, תוכלו להקים עמדת טעינה

הנושא השני הוא החשמל. האופציה הטובה ביותר היא לחבר את עמדת הטעינה ישירות ללוח החשמל של דירתו של בעל הרכב החשמלי, אבל זה לא תמיד אפשרי.

אם לא ניתן לעשות זאת, אפשר לחבר את הרכב לאספקת החשמל הראשית של הבניין, אבל צריך לקבל אישור של הדיירים וגם למצוא את הדרך המתאימה ביותר לעקוב אחר צריכת החשמל של בעל הרכב, כדי לוודא תשלום נפרד.

קיימת אפשרות נוספת, לחבר את עמדת הטעינה למונה החשמל של הדירה, שנמצא בארון החשמל המרכזי של הבניין. כך אפשר לספק חשמל לרכב בלי להתחבר לאספקה הראשית של הבניין ובלי למתוח כבלים מהדירה לחניה.

עם זאת, הבסיס לשכנות טובה הוא תקשורת ולכן חשוב ליידע את הועד ואת הדיירים אם יש לכם תוכנית להקים עמדת טעינה – גם אם יש לכם חניה בטאבו וגם אם אתם מחברים את העמדה רק לארון החשמל הפרטי שלכם.

לסיכום, חברת וולטק מתמחה באספקת עמדות טעינה ואביזרים לרכב חשמלי באיכות גבוהה, לצד מתן ייעוץ וידע מקצועי בתחום התקנת עמדות טעינה פרטיות וציבוריות. צרו קשר לקבלת מידע נוסף ונשמח לעמוד לרשותכם!

כתיבת תגובה

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

רבים שואלים האם מותר להטעין את הרכב בגשם? הרכבים החשמליים שלנו מצויידים במנגנוני הגנה על הרכב והנהגים מכל סוג של התחשמלות. לרוב רכבים חשמליים בטוחים לטעינה גם בתנאי גשם, גם רוב עמדות הטעינה תומכות בטעינה במהלך החורף. אך יש מספר נושאים שכדאי לשים אליהם לב למען הגברת הבטיחות: 1) פיקוח ותחזוקה: עמדת טעינה לרכב חשמלי […]

Hozon Neta U הוא רכב SUV חשמלי מתוצרת סין בטווח בינוני שהושק לראשונה בשנת 2020. הרכב עודכן מעט עבור שנת הדגם 2022. לנטע U יש ערכת סוללות של 58 קילוואט מתחת לשלדה. הוא מגיע גם עם מנוע חשמלי יחיד המפיק 163 כוחות סוס. בטעינה מלאה, Hozon Neta U יכול לנסוע עד 400 ק”מ על פי […]

מבוא בנוף המתפתח במהירות של כלי רכב חשמליים (EVs), המחויבות של Geely לחדשנות מתבטאת עם דגם Geometry C. עם העיצוב המלוטש, התכונות החדישות והביצועים המרשימים, ה-Geometry C הוא ללא ספק כוח שיש להתחשב בו בשוק הרכב החשמלי. היבט מכריע שמעלה את האטרקטיביות שלו הוא מפרטי הטעינה שלו. במאמר זה, אנו מתעמקים ביכולות הטעינה של Geely […]

התחברות / הרשמה

או

התחברות

הרשמה

אנחנו במרחק לחיצה ממך...

נשמח לייעץ