הצטרפו ל- Voltec Select
שלחו רישיון רכב בוואטסאפ וקבלו 7% הנחה על כל העמדות באתר

וולטק לוגו

כמה חשמל באמת צורכת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי?

כמה חשמל באמת צורכת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי?
כמה חשמל באמת צורכת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי?

עלות טעינה של רכב חשמלי נמדדת לפי קוט”ש – קילוואט שעה. התעריף הביתי בישראל עומד על כ 70 אגורות לכל קוט”ש ומכאן והלאה, הכל עניין של חישובים – איזה רכב חשמלי יש לכם, כמה אתם נוסעים בו, לאילו מרחקים, מה רמת המאמץ של הרכב ועוד גורמים המשפיעים על מחירי טעינת רכב חשמלי ועל עלות טעינת רכב חשמלי.

 

עמדת טעינה ביתית – כמה עולה להטעין?

טעינת כלי רכב חשמליים יכולה להתבצע בעמדת טעינה ביתית, או בעמדת טעינה ציבורית מהירה.
עם זאת, יש עמדות טעינה ביתיות הפועלות על זרם חשמלי חד פאזי ואילו אחרות פועלות על תלת פאזי ומספקות מהירויות שונות של טעינה.
בכל מקרה ,מדובר על עמדות טעינה איטיות יחסית, שזמן טעינה מלא בהן עומד על מספר שעות.

כיום הרוב הגורף של בעלי רכבים חשמליים מבצעים את הרוב הגורף של טעינת הרכבים בעמדות טעינה ביתיות, כי זוהי הדרך הנוחה ביותר ולמעשה גם הזולה ביותר להטעין את הרכב.

אפשר להטעין את הרכב לכל אורך הלילה – כשאתם ישנים, מה גם שאתם משלמים רק על החשמל שאתם צורכים ולא מממנים את בעל השטח שעליו נמצאת עמדת טעינה ציבורית.

 

עלות טעינת רכב חשמלי – חישוב עלויות טעינת רכב חשמלי בבית

רכב חשמלי בגודל סטנדרטי נוסע בערך 6 קילומטר לכל קוט”ש.
אם אתם רוצים לחשב בערך כמה יעלה לכם להטעין את הרכב החשמלי שאתם רוצים לקנות, בדקו כמה קילומטרים אתם נוסעים בממוצע בכל חודש, או בכל יום.
חלקו את המספר הזה ב 6 קילומטרים לקוט”ש ואת התוצאה, תכפלו ב 70 אגורות לקוט”ש כדי להבין כמה יעלה לכם להטעין את הרכב החשמלי בעמדת טעינה הביתית שלכם.

בחישוב הרבה יותר פשוט, עלויות טעינת רכב חשמלי עומדות על כ 10 אגורות לקילומטר, כאשר לשם השוואה, עלויות רכב מונע על ידי בנזין עומדות על כ 50 אגורות לקילומטר – פי חמש לעומת רכב חשמלי.

אם תרצו, זה יוצא בערך 40 – 50 ש”ח לטעינה של רכב עם סוללה בקיבולת 70 קוט”ש, אם כי גודל הסוללות ברכבים חשמליים משתנה מאוד ויכול לנוע בין 40 קוט”ש ועד 100 קוט”ש לסוללה.

 

עלויות טעינת רכב חשמלי בעמדת טעינה ציבורית

עלויות טעינה בעמדות ציבוריות משתנות לפי סוגי העמדות והמיקום שלהן. אבל המחיר הממוצע עומד על 2 ש”ח לקוט”ש ולכן טעינת רכב עם סוללה בקיבולת 70 קוט”ש תעמוד על כ 140 ש”ח. מצד שני, אם מדובר על עמדת טעינה מהירה, אולי תשלמו יותר, אך תרוויחו גם לא מעט זמן.

לסיכום, חברת וולטק מספקת עמדות טעינה לרכבים חשמליים באיכות גבוהה בגיבוי ניסיון של שלושה עשורים בתעשיית הרכב, מביאה לישראל את המוצרים המובילים בתחום – במחירים נגישים. צרו קשר לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית בהתאמה אישית.

כתיבת תגובה

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

🔋 טעינה מהירה לרכב חשמלי – האם היא פוגעת בחיי הסוללה? מחקרים ועדויות טעינה מהירה היא פתרון נוח לרכבים חשמליים, אך האם היא גורמת לבלאי מואץ של הסוללה? מחקרים מראים כי טעינת DC בעוצמה גבוהה עשויה להשפיע על חיי הסוללה בטווח הארוך. במאמר זה נבדוק כיצד טעינה מהירה פועלת, מה ההשפעה שלה על סוללות ליתיום-יון, […]

רבים שואלים האם מותר להטעין את הרכב בגשם? הרכבים החשמליים שלנו מצויידים במנגנוני הגנה על הרכב והנהגים מכל סוג של התחשמלות. לרוב רכבים חשמליים בטוחים לטעינה גם בתנאי גשם, גם רוב עמדות הטעינה תומכות בטעינה במהלך החורף. אך יש מספר נושאים שכדאי לשים אליהם לב למען הגברת הבטיחות: פיקוח ותחזוקה: עמדת טעינה לרכב חשמלי היא […]

Hozon Neta U הוא רכב SUV חשמלי מתוצרת סין בטווח בינוני שהושק לראשונה בשנת 2020. הרכב עודכן מעט עבור שנת הדגם 2022. לנטע U יש ערכת סוללות של 58 קילוואט מתחת לשלדה. הוא מגיע גם עם מנוע חשמלי יחיד המפיק 163 כוחות סוס. בטעינה מלאה, Hozon Neta U יכול לנסוע עד 400 ק”מ על פי […]

התחברות / הרשמה

או

התחברות

הרשמה

אנחנו במרחק לחיצה ממך...

נשמח לייעץ